
Літературний дайджест
Сергій Руденко. Шансон державного масштабу
Від імені України Віктор Янукович присвоїв звання народного артиста шансовику Олегу Гаврилюку.
День Конституції став днем тріумфу українського шансону над здоровим глуздом. Широко відомий у вузьких колах Олег Гаврилюк став народним артистом України. Каюсь: до 27 червня я не знав цього співака і ніколи не чув його пісень. Президентський указ застав мене зненацька. Утім, о, великий помічник – Google, дуже швидко розставив усі крапки над "і".
Отже, Олег Гаврилюк – поет-пісняр, автор альбомів "Ключи от рая" (його йменують найкращим шансон-альбомом ХХІ століття), "100 %", "Оголенная душа" і багатьох інших. Утім, поза всякою конкуренцію – обкладинка альбому "ПроХХХодимец".
Пане Костицький і Нацкоммор, агов, як вам таке?
Скріншот офіційної сторінки Олега Гаврилюка
А ще є пісні – "По 100 грамм", "Стриптизерша", "Озорные украиночки", "Ой!", "Люда", "100 роз" etc.
На офіційному сайті Гаврилюка добрі слова про нього говорять екс-міністр оборони Михайло Єжель, Рафіль Сафіуллін, Ян Табачник. Словом, коло поціновувачів зрозуміле. У ньому не вистачає хіба що головного Слухача держави.
Утім, навряд чи Слухачі та Поціновувачі читали ось цей вірш Гаврилюка, датований 2012 роком:
Смотрю на политическую сцену,
И очень многим крысам знаю цену.
Таким себе бюджетным грызунам,
Разъевшимся, хвостатым пацанам.
Хочу спросить сегодня у народа:
Ну, сколько можно выбирать уродов?
Ну, сколько можно позволять им красть?
Зачем, Вы крысам в руки дали власть?
Якщо б читали, їй-Богу, запитали б і про "пацанів хвостатих", і про "уродів", і про "щурів".
Два роки тому, коли Героєм України став улюблений поет Віктора Федоровича – Борис Білаш (пам’ятаєте: це той, хто у разі обрання обіцяв пригостити виборців не лише хлібом і яйцями, а й сексом), здавалося, пік "шансону" у культурі ми пройшли.
Але потім був Ренат Кузьмін з виконанням "Мурки" (без Героя та звання "народного", слава Богу). Пізніше – літературний "шансон" від самого Віктора Федоровича, який оцінили в 16 млн. грн. І Гаврилюк став логічним продовженням епохи шансону.
Епохи несмаку, варварства та пропаганди "їхньої" культури.