
Літературний дайджест
"Література й алкоголь крокують нога в ногу" - письменники про книгарні майбутнього
Українці купують книги або в інтернеті, або в книгарнях з атмосферою. Звичайна книгарня мало кого зацікавить — вважають українські письменники.
ро книгарні майбутнього, якими їх уявляють, письменники поспілкувалися під час Книжкового Арсеналу.
Олександр Бойченко пригадує, що ще кілька років тому у Чернівцях влада ледве не закрила культове місце — книгарню "Букініст". Там збираються на посиденьки і спілкування чи не всі відомі письменники. А купуючи книгу, можна дізнатися від власниці такі історії про життя автора, наче він її сусіда і добрий знайомий.
Юрій Андрухович уявляє собі майбутнє книгарень у сув´язі іншим бізнесом — наприклад, продажем алкоголю. Ця ідея з´явилася в нього ще років 10 тому разом із мрією відкрити власну книгарню центральносхідноєвопейської літератури. .
- У цій книгарні мають продаватися відповідно польські макогони, чеська бехеровка, словацькі вина. Якщо ти купуєш роман хорватського автора, то ти отримуєш за знижкою пляшку сливовиці хорватської. Література й алкоголь крокують нога в ногу. - каже письменник.
Ірину Славінську приваблює приклад Франції: там книгарні поділяються за жанрами літератури.
- У Латинському кварталі, де знаходиться Сорбонна, весь час тусить чимала кількість студентів. Там книгарні поділені на жанри: в межах величезного району на одній вулиці стоїть книгарня юридичної літератури, на сусідній — книгарня біографій, через вулицю — книгарня медичної літератури. Студенти купують книжки у комісійній крамниці. Там можна знайти неймовірні скарби за доволі смішні гроші. Новісіньке видання енциклопедії Камю — гігантська томіна - за символічні 20 євро.
Валерія Радзієвська