
Літературний дайджест
Загублені рукавички, волинський роман, анекдоти про Титанік - Коронація слова-2015
"Боже, милий. Що зробили зі Сходом України?! У 20-ті роки до нас на Волинь приїжджали такі свідомі українці, які піднімали дух усього суспільства. Що ж сталося за ці десятиліття?" - розповідає переможниця "Коронації слова. Романи" Надія Гуменюк.
Церемонія нагородження міжнародного літературного конкурсу "Коронація слова" йшла 4,5 години. 30000 гривень та корону — головні нагороди конкурсу"Гранд Коронація" отримала львівська письменниця Галина Вдовиченко за її роман "Маріупольський процес".
- В мене зараз пульс 180, - розповідає Галина, стоячи на сцені. - Я ще ніколи не була так сконцентрована на романі, як на цьому,. Він мене настільки захопив, що ніяк не міг відпустити. Я прокидалась з думками про цей роман, в транспорті могла проїхати зупинку або загубити улюблені рукавички взимку. Раніше я думала, що писати про нашу з вами сучасність має хтось інший та трохи пізніше. Але коли з´явилась ідея, все пішло зовсім не так. З іншого боку, про що інше писати, як не про це? Це жива історія. Й ми живемо в середині неї.
Цього року особливу увагу приділяли кіносценаріям. Першу премію конкурсу в цій номінації отримав "Будинок "Слово"" киян Любові Якимчук та Тараса Томенка. Перемогу в жанрі "Кіносценарії для дітей" здобула робота "Вчорашній день" харків´янки Ольги Тарасової.
- Основною проблемою учасників було те, що всі вони намагались написати "Титанік", - розповідає голова журі "Гранд Коронації слова. Кіносценарії" Любомир Левицький. - До речі, на тему "Титаніка" є анекдот. Пливуть капітан корабля та його помічник:
Ти бачив "Титанік"?
Ні.
Що, справді не бачив?
Справді не бачив.
Ну, то зараз покажу.
- Я прочитав 22 кіносценарії та 6 сценаріїв мультфільмів, - розповідає український режисер та актор, член журі конкурсу Віктор Андрієнко. - Запам´яталась лише одна робота для мультфільму. Хтось написав українською мовою грузинську казку. Це було дуже смішно й несподівано.
- Взагалі вразило те, що серед кіносценаріїв відчувається вплив американського кінематографа, російських серіалів. Будь-який вплив мені здається неправильним в такій роботі. Для автора важливий має бути історичний контекст. Якщо є історія, то ти можеш її перетворити на трагікомедію, на трагедію, на бойовик. Згадайте, навіть більшість вестернів мають історичне підґрунтя.
Першу премію серед п´єс отримала робота "Із Тарасом - через морок" Богдана Олександровського. У пісенній ліриці переміг Богдан Стельмах із своїм віршем "Між двома блокпостами".
Спеціальну премію від Андрія Кокотюхи "Золотий Пістоль" за Найкращий гостросюжетний детектив отримав киянин В`ячеслав Васильченко зі своює роботою "Tatoo. Читання по очах".
- Із сьогоднішнього дня в Україні заборонені деякі російські серіали, які пропагують нам ворожу ідеологію. Це місце має бути зайняте героями наших романів, - розповідає Васильченко, вдягнений у вишиванку. - Зомбо-ящік - це зараз найкраще джерело реклами. І нам потрібні герої, які не чекають, поки "згинуть вороженьки, як роса на сонці", а просто допомагатимуть один одному, допомагатимуть свої країні.
Олександра ВАСИЛЬЄВА